دین و زندگی اول تا چهارم متوسطه-علمی - آموزشی

دین و زندگی اول تا چهارم متوسطه-علمی - آموزشی

خلاصه دروس و سوالات دین و زندگی اول تا سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی
دین و زندگی اول تا چهارم متوسطه-علمی - آموزشی

دین و زندگی اول تا چهارم متوسطه-علمی - آموزشی

خلاصه دروس و سوالات دین و زندگی اول تا سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی

۱۰ دستور اساسی برای روز امتحان

  میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) مبارکباد .  

امتحانات شهریور نزدیک است و لازم است که دانش اموزان عزیزی که در خرداد موفق نشدند 

با پشتکار و برنامه ریزی برای موفقیت در شهریور و بکار گیری دستورات ذیل در امر مطالعه  

تلاش نمایندانشاءالله که موفقیت حاصل میشود.

10 دستور اساسی برای روز امتحان

   ۱ - از تصورها و تجسم‌های منفی پرهیز کنید و پیشاپیش برای بعد از امتحانتان پاداشی تعیین کنید. مثلا به خودتان قول بدهید پس از امتحان فیلمی تماشا کنید یا بروید دیدن یکی از دوستانتان یا...

2- شب قبل از امتحان خوب بخوابید و روز امتحانتان به هیچ‌وجه صبحانه را از قلم نیندازید، یک صبحانه سبک و مناسب.

3- زودتر از موعد در محل امتحان حاضر شوید و از همصحبتی با همکلاسی‌هایی که خودشان خیلی اضطراب دارند یا به هر نحوی برایتان اضطراب ایجاد می‌کنند، پرهیز کنید.

4- از یک ساعت مانده به امتحان دیگر مطالعه نکنید. مرور توام با عجله مطالب درسی آرامش‌تان را به هم می‌زند.

5- به محض دریافت برگه امتحان ابتدا کل پرسش‌های امتحانی را بسرعت مرور و سوالات آسان‌تر را مشخص کنید و زودتر به آنها جواب بدهید.

6- برای پاسخ به سوالات تشریحی باید طرحی کلی در ذهن داشته باشید. بهتر است پاسختان را با جمله‌ای کوتاه آغاز و از تکرار مطالب هم اکیدا خودداری کنید؛ چون تاثیرش روی کسی که برگه‌تان را تصحیح می‌کند، کاملا منفی است. برای پاسخ به پرسش‌های کوتاه فقط به آنچه خواسته شده، پاسخ بدهید و تنها به نکته اصلی اشاره کنید. اگر اصطلاح دقیقی از خاطرتان رفته، آنچه را فعلا یادتان است، با عبارات خودتان بنویسید و پس از پاسخگویی به تمام سوالات امتحان دوباره برگردید و روی آنچه از خاطرتان رفته بود، متمرکز شوید.

7- برای پرسش‌های چند گزینه‌ای ابتدا تمام گزینه‌ها را بخوانید و سپس گزینه‌هایی را که مطمئنید غلط است، کنار بگذارید. اگر فقط بین 2 گزینه مردد هستید، به اولین برداشتتان تکیه کنید و سریع علامت بزنید

(حتی وقتی پاسخ غلط در آزمون تستی‌تان نمره منفی دارد.)

8- با شتاب امتحان ندهید. البته مراقب باشید وقت هم کم نیاورید. اگر به نظرتان می‌رسد که نمی‌توانید به کل سوالات امتحان پاسخ بدهید، فقط روی سوال‌هایی متمرکز شوید که پاسخش را خوب بلدید. اگر وقت اضافی دارید و مضطرب نیستید، بهتر است پاسخ‌هایتان را بازخوانی و در صورت لزوم اصلاح کنید.

9- پس از امتحان حتما پاداشی را که به خودتان وعده داده بودید برای خودتان بگیرید و از آن لذت ببرید. سعی کنید روی اشتباه‌هایی که مرتکب شده‌اید، مکث نکنید.

10- بلافاصله خودتان را برای امتحان بعدی آماده نکنید. برای مدت کوتاهی هم که شده، به خودتان آرامش بدهید و پس از کمی استراحت دوباره به مطالعه مشغول شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد